Skidhandsken som levererar Sveriges bästa logistiklösning

Hestra

Skidhandsken ligger bakom den bästa logistiklösning 2019

Hestra handsken är en riktig klassiker i skidbacken med sin stilsäkra design och kvalité. Och inte nog med att det är en av Sveriges bästa skidhandskar, de levererar också Sveriges bästa logistiklösning.  

I början av december utsågs Hestra till vinnare av ”Årets logistiklösning” på Habits Modegala. Den imponerande nominering lyfte både företagets långa tillväxtkurva och bibehållna lönsamhet. Men mest anmärkningsvärt är att bolaget driver sin produktions- och leveranskedja i helt egen regi på 35 marknader, något som gett dem möjlighet att kombinera egna och externa säljkanaler på ett framgångsrikt sätt.

Vi kan konstatera att Hestra är ett givet framgångsexempel värt att slå ett extra öga på. Här delar Victoria Jansson, import- och exportansvarig – Hestra, sina tankar om varför hon tror att just dem lyckas leverera riktigt bra logistik.

Vad utmärker Hestra-handskens logistik?
– Vi sköter hela logistiken i egen regi, bland annat alla tulltillstånd och deklarationer. Vad gäller inköp så förser vi fabrikerna med material, vilket gör att vi har kontroll på kvaliteten. Vi jobbar med korta ledtider, från det att ordern kommer in och packas, till att den skickas från våra lager i antingen USA eller Hestra. Att vi har valt bort ombud ställer stora krav på oss tullmässigt, men fördelen är att vi har total kvalitetskontroll och behåller kompetensen i huset.

Vad gör er logistik så framgångsrik, enligt dig?
– Jag tror att det handlar om teamwork, från början till slut. Alla medarbetare känner sig delaktiga och vi stöttar varandra, det är högt i tak och vi jobbar tajt.

Vad är de logistiska utmaningarna?
– För oss är utmaningarna systemmässiga och hur man kan förbättra och effektivisera lagret.

Fullständig motivering till priser ”Årets logistikösning” på Habits Modegala:  ”Vinnaren av Årets logistiklösning har genom att fokusera på sina kärnvärden haft en lång tillväxtkurva med bibehållen lönsamhet. Kvalitet och långsiktighet har säkerställts genom ett hantverk med anor och via både ISO och AEO. Med både produktions- och leveranskedja i egen regi på 35 marknader har vinnaren lyckats kombinera egna och externa säljkanaler på ett framgångsrikt sätt.”

Läs mer och Källa 

HÅLL DIG UPPDATERAD!

Scroll to Top