Coca-Cola European Partners (CCEP) väljer Zetes i Norden, som en del av en bredare europeisk implementering, för att effektivisera sin lagerstyrning med en skräddarsydd truckdatorlösning.
Coca-Cola ökade nyligen effektiviteten i sina lagerprocesser som blir mer och mer automatiserade och i samband med ett uppgraderingsprojekt så investerade man i ny utrustning som möter de nya kraven. En implementation av tåliga truckmonterade Panasonic Toughbook-terminaler i produktionsanläggningen för att effektivisera hanteringen av inkommande gods, plock och packning av varor i syfte att minimera driftstörningar och minska felhantering på lagret. Det nya projektet möjliggör många processförbättringar som bidrar till att Coca-Cola ska kunna fortsätta leverera utmärkt service till sina kunder.
Projektet som tidigare utförts på flertal av Coca-Colas produktionssiter runt om Europa har medfört stora effektivitetsvinster vilket bland annat resulterat i en snabbare och säkrare leveransprocess. Ett exempel är CCEPs produktionsanläggning i Nederländerna, där man även implementerade ett skanningsystem, som ökade sin produktivitet genom att reducera tiden för lastning med imponerande sex minuter per lastbil samtidigt som man förbättrade säkerheten och minskade antalet fel.
Robert Tse, Senior Manager på Coca-Cola European Partners i Sverige, tillägger ”Hos Zetes har vi funnit en kunnig och erfaren partner som kan leverera helheten och hjälpa oss säkra varje led i processen på lagret. Med facit i hand är vi väldigt nöjda med deras professionalitet, driv och arbete”.
Partner till projektet är Panasonic Toughbook och Stefan Lindau, försäljningschef för Panasonic TOUGHBOOK i Norden, tillägger ”Med TOUGHBOOK33 installerade i truckarna tillsammans med Zetes expertis, kan CCEP känna sig trygga med att ha en tillförlitlig helhetslösning.”