Panduro increases picking capacity by nearly 20 percent with ZetesMedea in just 3 months

Panduro ökar sin plockkapacitet med nästan 20 procent med ZetesMedea på bara tre månader

Panduro har framgångsrikt implementerat ZetesMedea Warehouse Execution System för att svara snabbare och mer flexibelt på marknadens behov, samtidigt som man säkerställer att försäljningen maximeras och förseningar minimeras.

Dela:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Panduro är en marknadsledande leverantör av hobbymaterial med 96 butiker fördelade på sex europeiska länder. Med ett sortiment på totalt 10 000 artiklar som distribuerades via en hybrid återförsäljarmodell, ville den snabbväxande organisationen ersätta det befintliga äldre röststyrda plocksystemet med en nästa generations lösning för att möta den växande efterfrågan på marknaden.

Panduro letade därför efter en ny lösning som skulle uppfylla specifika krav: det skulle vara en toppmodern molnbaserad lösning, integreras i moderna strukturer, minska operatörernas arbetsbelastning och öka produktiviteten. Det var också viktigt att produktiviteten inte påverkades under implementeringsstadiet. ZetesMedeas lösning för röststyrt plock uppfyllde alla dessa krav.

Tekniken från Zetes har gjort det möjligt för Panduro att öka antalet utförda beställningar och nå upp till 18 000 orderrader per dag. En kritisk faktor för att möta ökande orderingång och stödja företagets fortsatta tillväxt.

“Tack vare ZetesMedea har vi ökat vår plockproduktivitet med nästan 20 %, vilket gör att vi kan nå 18 000 orderrader per dag. Implementeringen tog mindre än tre månader och våra operatörer hanterar nu fler beställningar per dag än någonsin tidigare”. Fia Collin, lager- och produktionschef på Panduro.

Användaracceptans och oavbruten produktivitet var de viktigaste skälen till att införa ZetesMedea Voice-systemet. Snabb och effektiv introduktion av anställda, både permanenta och säsongsbaserad personal, är avgörande för att kunna hålla jämna steg med orderingången under hela året. Detta möjliggörs genom de intuitiva funktionerna i den nya röststyrningstekniken, som inte kräver någon utbildning, vilket gör att operatörerna kan börja arbeta direkt.

Slutligen var också implementeringstiden av stor betydelse. Det tog mindre än tre månader från första diskussionen tills lösningen var i full drift.

Kontaktinformation

Skicka oss ett meddelande

Scroll to Top